Hazaért az online rendelt növény!

2024.05.02

Mit tegyek? Átültessem? Várjak vele? 

Minden vásárlót foglalkoztat, hogy mi legyen az online rendelt növénnyel ha megérkezik. Természetesen első és legfontosabb a növény egészsége, ám nem szabad elfelejteni azt sem, hogy egy online vásárlásnak is vannak jogi következményei is, ami a te szemszögedből legfőképpen a garancia része érdekelhet.


Kezdjük a növényegészséggel!

Legyen az kertészetből vásárolt növény vagy webáruházból, az eljárás ugyanaz. A konténeres növény lényegében korlátozott keretek között él, ezért eltérő gondoskodásra van szüksége, mint az a nagykönyvekben le van írva. Ne feledjük a növények nem a cserepes életmódot kedvelik, számukra mindig a szabadföld a legjobb környezet, ám tudjuk, hogy ha különlegességekre vágyunk, vagy nincs elég helyünk, akkor cserépbe "zárjuk" őket. Ezen felül a kereskedelemben a logisztika óriási kihívás és a virágföld nehéz, ebből az okból kifolyólag a termesztők a már eladható példányokat laza szerkezetű tőzeges talajba ültetik, mely rengeteg vizet vesz fel, de nagyon hamar ki is szárad, ezért míg a kertészettől vásárolt ültető közegben tartjuk a növényt a szokásosnál gyakrabban kell locsolni, vagy ha a növény természetéből adódóan nem bánja, akkor tálcába is lehet állítani. Azonban, hogy a növény könnyű szállíthatósága ellenére is hozzájusson a megfelelő tápanyagokhoz, a termesztők apró sárga golyócskákat szórnak a földjükbe, mely egy hosszú hatású növénytáp, így akár hónapokig sem kell tápozni a növényeket. 

Most azt mondod, oké logikus, de ha a növénynek nem megfelelő az ültetőközege, miért kell várnom az átültetéssel? Jogos a kérdés! Szó szerint jogos. Ugyanis a dísznövénykereskedelem egy kacifántos vállalkozás, a rossz hír az, hogy nincs elállási jogod a már leadott megrendeléstől (45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §.), kattintottál fizetni kell! De! És itt a nagy de! Van kellékszavatossági és jótállási jogod, amit azonban csak bizonyos feltételekkel tudunk biztosítani a számodra. Ezért ha átültetéssel kezded a megérkezés után, így megváltoztatod a termék körülményeit és innentől kezdve semmi és senki nem tudja bizonyítani, hogy a növény már a kereskedőnél vagy nálad ment tönkre. Így az eljárás csak költséges és időrabló de semmiképpen sem fog eredményre vezetni! Ezért azt tanácsolom, hogy amikor a növényed megérkezik azonnal készíts fotókat róla (dokumentáció az esetleges jegyzőkönyvhöz - mi is fotózunk minden egyes csomagot kívül-belül a feladás előtt), alaposan vedd szemügyre és legalább 2 hétig tartsd elkülönítve a már meglévő növényeidtől. Így biztosíthatod a növényegészséget és a jogi hátteret egyszerre. A növénynek lesz ideje akklimatizálódni az új mikroklímához, plusz hamar kiugranak a gondok is, ha vannak.

Azt ne feledjük el, hogy akár online akár kertészetből vásárolunk az időjárás is hatással van a szállításra! Nyáron a forró autóban nem érzi jól magát a növény, ugyanígy télen a fagyban sem. Ezért mi különleges szerződést kötöttünk a szállítókkal, akik garantálják nekünk a depozás és szállítás közbeni megfelelő hőmérsékletet, valamint a csomagolást is időjárásnak megfelelően teljesítjük. Továbbá téli időszakban a fagyérzékeny növények számára biztosítunk fűtőtasakokat is, melyeket megvehetsz a webáruházban.